سفر نامه

سفر نامه

سفر نامه

سفر نامه

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶ ق.ظ

۰

تپه هزارپیچ گرگان

سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶ ق.ظ

تپه هزارپیچ گرگان

تپه هزارپیچ یکی از بلندی‌های پیرامون گرگان است، که دورنمای زیبایی از شهر گرگان را در پیش چشم گردشگران می گستراند. یکی از فرستنده‌های اصلی تلویزیون شهر نیز بر بلندای آن مستقر شده است. این منطقه در گذشته های دورتر، به نام سوگله یا سرو گله شناخته می شد و عده ای آن را بام گرگان می نامند. این تپه بزرگ‌ترین تپه گردشگری شمال کشور ، با مساحتی بالغ بر 300 تا 350 هکتار می‌باشد.

تپه هزار پیچ دارای پوشش گیاهیِ درخت و درختچه‌های سرو می‌باشد. در بلندترین نقطه این تپه وزش باد به طور مستمر وجود دارد که ناشی از اختلاف فشار بین دو دامنه‌ سایه و آفتابی و همچنین بین کوه و دره است.

وجود چشم اندازی بسیار زیبا و مناسب در شب، هوای خنک‌تر و سردتر در این مکان نسبت به سایت‌های دیگر گردشگری شهر گرگان، همچنین کمک به کاهش ترافیک شهری و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، از مزیت‌هایی است که برای این سایت گردشگری می‌توان در نظر گرفت. علاقه مندان به پرواز نیز میتوانند برای پروازهای سبک با انواع چترو پاراگلایدر از تپه هزار پیچ بهره ببرند که این موهب به خاطر نوع خاص ارتفاع‌های بوجود آمده در این منطقه است.

دسترسی محلی تپه هزارپیچ
تپه هزارپیچ در ورودی غرب گرگان در استان گلستان واقع شده است.

منبع: تفرج نامه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۵
vahid vahid

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی