سفر نامه

سفر نامه

سفر نامه

سفر نامه

طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۴ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶ ق.ظ

۰

پیست اسکی کاکان یاسوج

دوشنبه, ۴ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶ ق.ظ

پیست اسکی کاکان یاسوج

پیست اسکی کاکان یا پیست اسکی دنا در دامنه‌های رشته کوه زاگرس، قله دنا واقع شده است. این پیست یکی از زیباترین پیست های اسکی کشور است که در سال 1373 با نصب یک دستگاه بالابر افتتاح شد و سپس تا سال 84 امکانات آن با سه تله اسکی شامل یک دستگاه بالابر برای افراد مبتدی و 2 دستگاه بالابر اسکی بازان حرفه ای افزایش یافت و هم اکنون امکاناتی نظیر تله اسکی بشقابی، پیست کوب، خوابگاه و رستوران دارد، همینطور مربیان با تجربه محلی در طول فصل به آموزش اسکی می‌پردازند.

این پیست تنها پیست اسکی فعال در نیمه جنوب کشور است. میزان بارش برف در این منطقه قابل توجه است و گاه تا 3 متر نیز می رسد.

مشخصات پیست اسکی کاکان
پیست اسکی کاکان حدود 2600 متر ارتفاع، 600 متر طول مفید و 1500 متر عرض مفید دارد. این پیست معمولا از اوایل دی ماه تا اواخر اسفند ماه، برای اسکی مناسب می‌باشد.

دسترسی محلی پیست اسکی کاکان
پیست اسکی کاکان در دامنه‌های کوه دنا در 18 کیلومتری شهر یاسوج در استان کهکیلویه و بویراحمد، نزدیک به دهستان کاکان (روستای عباس علیخانی) در منطقه‌ای به همین نام واقع شده‌است. محل این پیست جنب منطقه آب نهر است.
منبع: سفرنامه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۴
vahid vahid

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی