سفر نامه

سفر نامه

سفر نامه

سفر نامه

طبقه بندی موضوعی

يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۵۸ ق.ظ

۰

درد تاج دندان علل و راه های درمان

يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۵۸ ق.ظ

بعضی از درد ها مثل دندان درد طاقت فرساهستند، و اگر شما بدانید که تاج دندان می تواند باعث دندان درد شما شود ممکن است متعجب شوید. اگر بتازگی و یا برای مدتی طولانی احساس ناراحتی در تاج دندان خود می کنید، بهتر است قبل از خلاصی ازدرد اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید.


علل درد تاج دندان

درد تاج دندان به دلایل متعددی ممکن است باشد. اگرتاج دندان شما بدون درمان کانال ریشه درمان شود این امر منجر به فشار بر اعصاب دندان می شود. و بجز مواردی که غذا را گاز می زند در زمان خواب نیز هنگامی که در حالتی قرار می گیرد که دندانش بر نقطه ای فشرده می شود مثلاٌ اگر دندانهای خود را بهم می فشارد نیز این درد را تجربه می کند. مشکل دیگر به علت پرکردن های قدیمی است که با نقره انجام شده بود و منجر به ترشحات ناشی از آلودگی باکتریایی ریشه عصب می شود.

طراحی فروشگاه اینترنتی و سایت ساز با بیش از 130 امکان مختلف و واکنش گرا (ریسپانسیو) بودن،

دارای نسخه مخصوص تلفن همراه (موبایل)

درمان خانگی

ابتدا باید مطمئن شوید آیا شما عادت دارید هنگام خواب دندان هایتان را روی هم فشار دهید یا نه. اگر شما چنین کاری را انجام می دهید صبح با احساس سفتی و درد در لثه بیدار می شوید واین درد که برای مدت زیادی طول خواهد کشید گاهی با تورم قسمت پایین صورت یا فک همراه خواهد بود.

شما با استفاده از محافظ های معمولی که از داروخانه ها یا با خرید آنلاین می توانید درد خود را تسکین دهید و نیز استفاده از تکنیک های مدیتیشن برای کاهش استرس و اضطراب قبل از خواب نیز برای جلوگیری از دندان قروچه مؤثرمی باشد. قبل از خواب رفتن ماهیچه های فک خود را با قرار دادن یک پارچه ی گرم و مرطوب استراحت دهید.


همچنین با مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ دندان، مطمئن شوید که دهان و لثه هایتان سالم است و هیچگونه باکتری در آن وجود ندارد. می توانید از دهانشویه ی آنتی باکتریال که ۹۹ درصد میکروب ها را از بین می برد و برای ۱۲ ساعت پس از خوردن و آشامیدن از دندان ها محافظت می کند، استفاده کنید.


چه موقع باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟

اگر همچنان دندان درد شما ادامه پیدا کرد هرچه زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید بهتر است. با دندانپزشک خود ملاقات کنید و علائم را توضیح دهید. همچنین برای دندان پزشک توضیح دهید که آیا شما دندان قروچه می کنید یا نه. و نیز اینکه توضیح دهید چه اقداماتی به منظور کاستن درد دندانتان انجام داده اید


حل مشکل

بعد از معاینه ی دندان، دندانپزشک از شما می خواهد که کاغذ مخصوصی را گاز بگیرید تا مطمئن شود برجستگی خاصی وجود ندارد. اگر اینگونه باشد، آن ناحیه اصلاح می شود تا باعث تراز شدن دندان ها در هنگام گاز زدن شود. در موارد دندان قروچه، دندانپزشک یک محافظ دندان شبها روی دندان شما قرار می دهد که حفاظی بین سطح دندان های بالا و پایین ایجاد می کند.


اگر دندانپزشک متوجه شود که مشکلی در زیر تاج دندان وجود دارد، ممکن است روت کانال یا درمان ریشه انجام دهد. که در اینصورت تاج دندان باید برداشته شود. در بعضی موارد، دندانپزشک سوراخی در تاج دندان ایجاد کرده و درمان ریشه را انجام می دهد بدون اینکه تاج دندان را بردارد. اینکار پروسه ی پیچیده ای است اما باعث کاهش هزینه ها می باشد چون اغلب تاج دندان بعد از برداشته شدن قابل استفاده ی مجدد نیست.


هنگامی که در تاج دندان درد احساس می کنید بسیار مهم است که علت درد را زودتر بشناسید. این نوع درد بندرت بدون درمان از بین می رود، و اگر با درمان های خانگی آرام نشد، به دندانپزشک مراجعه کنید تا به طور جدی درمان شوید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۵
vahid vahid

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی